Grattis knugen,

Det är Valborgsmässoafton idag och Sveriges konungsfödelsedag, och solen lyser som om det vore sommar!
Minns när man var yngre och ordet SUPA/FESTA OCH TRÄFFA KILLAR stod överst på listan denna dagen, tur att man har växt ifrån det där nu och har lugnat ner sig (blir lite nostalgisk och tänker tillbaka på alla dessa valborgskvällar. Ett år kom jag och mina tjejkompisar över hemmagjort starkvin och året därefter vart det häxblandning och året efter det var det smuggelöl. Minns ni det?!) Fast ett glas rosé i solen och lite grillat hade faktiskt inte vart fel idag! ;)

Men men.. nog om valborg.

Idag valde Lucas att slå upp sina blå kl:06.20, så där var det slut på sötebrödsdagarna och sovmornarna, det var bara att stiga upp och göra frukost.
Gjorde havregrynsgröt med banan och kanel och leverpastejsmacka, så det blev ett rejält morgonmål :)
Därefter promenixade vi med Harry, gick bort till rasthagen och "ängen" så båda fick springa av sig lite.
Väl hemma lekte vi lite innan Lucas somnade en snabbis, han fick bara sova i 30 minuter innan jag hasade upp honom för ett besök på bibblan.
Var något informationsmöte om språkutveckling för våra små knoddar och om biblioteket i sig och vad det har att erbjuda. Barnen fick utforska det lilla sagorummet och Lucas och Ester från vår bvc grupp blev helt vilda, iaf jämnfört med dom andra barnen! Dom skulle vara på allt och dessutom stajla för dom andra barnen och klättra i "trappan" så att dom drog med sig dom andra barnen på det med. Funderade hur vild han kommer bli på dagis och i skolan efter detta, ha ha! Ett riktigt energiknippe är han!
Lucas fick även en jättefin bok av bibblan (som alla bebisar får här i Halmstad), och jag hann även att fixa ett lånekort. Så nu jäklar ska det börjas låna böcker igen!

Efter bibblan gick vi upp till netto för att handla lite lunch, Lucas hittade en porslinsanka han ville ha, haha!
Meen den fick han inte, räcker med den lilla porslinspippin som han redan har ^^
Efter netto begav vi oss hem så han kunde käka lite lunch och jag kunde passa på att plocka lite här hemma under tiden. Funkade bra och vi båda var nöjda, så efter det gick vi ut IGEN så harry kunde kissas av lite och Lucas kunde pilla lite på bakgården.

Nu sover lilleman sedan 30 minuter tillbaks i soffan och jag ska käka lite äggamacka och ta en kaffe.
Dagen har verkligen rullat på i ett och nu behöver jag ladda med lite ny energi känner jag!

När Johan kommer hem ska jag laga "hemmagjord kebab", då blir han nog glad!
Det kommer iaf jag bli, för det är GOTT!


En duktig kille som kastade skräp helt självmant.
Skräpet bestod visserligen av pinnar och löv, men iallafall.
Ordning och reda! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0