the weekend,

Hella hej!

Det är söndag kväll och alla mina grabbar ligger och sover. Jag sitter och slökollar på ett program på 5:an, Partaj heter det visst. Liiiite kul är det :)

Har haft en väldigt mysig helg om man bortser från en förkyldning som har drabbat både Lucas & Johan. Jag har klarat mig än så länge - pepparpeppar!

I fredags så var iallafall jag, Johans mamma, syster och Lucas på gekås. Johan passade på att jobba och sen stanna hemma för att sätta upp en hylla, kristall lampa och spegel samt att städa. Han kan vara rätt så flitig om han vill ;)
När vi kom fram till ullared så tog vi oss lite fika, innan vi skulle in och shoppa. Och självklart så bajsade lucas världens bamseblöja då! Hela hans ben var nerbajsade samt hans jeans, hans body och hans overall. Så det var bajs överallt! Så det var bara att byta blöja och kläder på honom i bilen innan vi skulle in på gekås :)
Vi hann shoppa i några timmar innan Lucas tröttnade och ville ha mat och då passade B-M att bjuda på lunch på den nya restaurangen som finns ppå 3:e våningen. Och damn vad dom har härmat IKEA! Så sjukt lika koncept att det var skrattretande. Eftersom jag själv har jobbat ï ikearestaurangen som alla vet, så märkte jag det ganska så fort. Men men, när alla var mätta och glada så fortsatte vi vårt shoppande och det hela slutade med 4 fulla kassar för min del. Mycket kläder och saker till Lucas, men även lite till mig & johan samt lite till hemmet och Harry :)
Efter en seg hemfärd (det var totalstopp på e6:an i typ 2 timmar) så kom vi tillsist hem till en städad lya och nylagad mat. För hör och häpna så hade min älskling lagat mat!
Pasta med fläskfilé & gorgonzolasås. Jättegott faktiskt!
Kvällen slutade i säng tidigt eftersom vi alla var slutkörda.

I lördags så vaknade vii av en glad och pratande kille dvs Lucas ;)
Vi åt frukost och sen gjorde jag iordning mig, innan johan sa att vi skulle iväg för han hade en överraskning åt mig. Vi satte oss i bilen och åkte iväg och så stannade vi utanför en thaimassage salong. Det var nämligen så att Johan hade bokat en timmes helkropps oljemassage till mig, och under tiden så gick han ut med Luvcas och Harry. Och satan i gatan vad skönt det var, min rygg och nacke behövde verkligen det!
Thailänskan var helt förundrad över hur mycket hårda knölar jag hade i ryggen, kändes typ "ritschratsh" över hela ryggen. Så hon förstod att jag hade ont.
"Oooohh, you are soo hard in your back! You must have mutch pain huh?"
Hon masserade ut så gott hon kunde, men hon fick inte ut alla knölar. Så måste gå på återbesök nån gång för att få bukt på det.
Men det var verkligen en sjukt uppskattad överraskning - mer sånt älskling! ;)
Under eftermiddagen vilade hela familjen och sen slappade vi mest eftersom Lucas och Johan är förkylda.

Idag har jag sett till att min man har haft det så bra som möjligt eftersom hans förkyldning har eskalerat sedan igår. Han har fått trycka i sig alvedon, halstabletter och tée i mängder. Dessutom gjorde jag min "bota förkylningsoppa", en het tomatsoppa med färsk chili och vitlök som verkligen sätter igång kroppen. Efter det fick han marängswiss också, så förhoppningsvis mår han bättre imorgon när han ska jobba och allt :)
Lucas har annars busat i sitt gym, i sin hoppgunga och i sin badbalja när han kvällsbadade idag. Min glada kille <3
Såg annars en rätt rolig film idag med Owen Wilson bla. , Hallpass heter den. Förutsägbar men rätt så kul ändå faktiskt!

Nu ska jag stoppa ner min lillkille i hans säng. Han somnade i soffan ikväll efter kvällsamningen :)
G'NATT!



Finaste killarna!


Under en av promenaderna med Harry idag blev jag stannad två gånger
för att folk ville klappa och gosa med honom och säga att han är såå fin.
Dessutom ville en gubbe köpa honom - öhm, aldrig!
Harry går hem i halmstad helt enkelt trots att han har underbett och är lite överviktig.
För det händer minst en gång om dagen att någon kommenterar hans utseende eller vill klappa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0