hemma från bvc,

Helluuu!

Kom hem för en liten stund sedan, har vart på Bvc med plutte idag. Johan slutade tidigt så då kunde även han följa med vilket jag uppskattade :) Har han aldrig sett hur där ser ut eller träffat Lucas sköterska Anki, så det var på tiden.
Lucas väger nu 7100gr och är 66 cm lång , så han växer så det knakar och följer sin kurva fint! Han är längre än vad han är tjock så att säga, men det har han vart hela tiden. Kanske blir han en basketspelare, för stora fötter har han också! Hans fina converse är nästan oanvända eftersom han växte ur dom så snabbt och vissa kläder ligger också helt orörda eftersom han skjuter iväg på längden så. Han har strl 62-68 nu :)
Men allt var bra med grabben iallafall och Anki tyckte inte det gjorde nått att jag hade börjat med smakportioner tidigare än hans 4 månaders dag (vilket är imorgon) eftersom han har vart så pass intresserad av mat och dessutom gillar det. Så nu är det upp till mig och Lucas hur ofta och hur mycket han ska äta. Dock ska jag köra på samma sak några dagar i rad för att han ska vänja sig vid smaker och om det skulle vara så att han skulle vara allergisk mot något så vet jag ju vad det är isåfall.

Efter bvc gick vi förbi hemköp och handlade lite smått & nödvändigt (förövrigt gillar jag inte den affären, den känns så ofräsh & sunkig) och efter det gick vi förbi Skånskan så jag kunde köpa med mig en latte att dricka på vägen hem - NOM!

Nu tänkte jag ta och göra lite mat, får bli lite wok eller nått annat smidigt. Tänkte även passa på att göra lite morotspuré och baka lite muffins kanske?
Känner mig seg och matt i kroppen så det är lika bra att hålla igång innan jag säckar ihop totalt..

Idag kommer mi familia hem till svedala igen. Måste träffa dom snart, var liksom en månad sedan vi sågs. Sakna!


Nöjd kille som fått smaska majspuré.
Vilket han tyckte var så fantastiskt gott att han skrek efter det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0