this day is gray,

Lagom pigg och fräsch man känner sig i sånt här grått och trist väder vi har.
Ne, inte direkt. Känner mig lika grå & tråkig som den här höstdagen. Usch.
Jag har brist på energi och känner inte för att göra något idag, kan väl visserligen bero lite på min förkyldning också.

Men ikväll ska jag & Johan lämna bort Lucas till sin faster i några timmar för vi ska på...Tadadmaa -
MATLAGNINGSKURS!
Den är inriktad på småbarnsföräldrar och man ska väl få tips och ideér om vad man kan laga till sitt barn från 6 månader och framåt.
Det är inte det att jag inte vet hur man lagar mat, för det vet jag, det är johan som inte vet! Hahahaha ;)  
Nej, men vi tänkte mest att det skulle vara en rolig grej att göra tillsammans ensamma men ändå lära oss nått under tiden :)
Hoppas det blir kul och lärorikt iallafall!

Annars har jag inte planerat så mycket. Hade tänkt ta mig en tripp ner till stan och kolla runt lite. Men det är jkag verkligen inte sugen på i detta vädret!

Laters!


I brist på matbilder får det bli en bild på en 17 årig full emma..Ha!


Kommentarer
Postat av: Josefine

HALLÅ SCHNYGGING! Hoppas allt är bra med dig, Lucky Luke och Johan! :)

Här kommer receptet på min (eller mammas från början) spenatlasagne:

-1 pkt djupfrysta hackade spenatblad (ca 600 g)

- 1-2 krm muskot (jag brukar ta lite mer, ÄLSKAR muskot!!)

- Salt

- 500 g naturell keso

- 2 dl riven gratängost



Tomatsås:

- 2 gula lökar

- 1 stor burk skivade champinjoner

- 2 paket krossade tomater (500 g styck)

- 2 tärningar grönsaksbuljong

- basilika eller oregano (eller både och)



- 8-10 lasagneplattor

- Drygt 1 dl mjölk



1. Tina upp spenaten i en gryta. Lägg i keson, muskoten, hälften av osten samt salt.

2. Fräs löken i en stekpanna, tillsätt de krossade tomaterna, buljong, champinjonerna och kryddorna. Låt det koka på medelvärme i ca 10 min.

3. Varva spenatfyllningen med tomatsåsen mellan lasagneplattorna (spenaten ska vara först).

4. Strö över resten av osten och häll över mjölken.

5. Grädda i ugnen i ca 25 min i 225 grader.



And VOILA, en utsökt vegetarisk lasagne! :) Enjoy! (ps. saknar er!)

2011-10-26 @ 16:58:57
URL: http://jowssan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0