pajjade bihålor,

Aj. Mina bihålor gör så galet ont. Hatar när dom börjar krångla, finns ju inget som hjälper mot det onda heller!
Man får bara gå och vänta ut det liksom. Igår var jag till och med så desperat att jag bad Johan annvända Lucas nässug på mig, haha! MEN, det kändes som om han skulle suga ut hela jävla hjärnan på mig - fan vad ont det gjorde! Så det gjotde ingen nytta..
Men men, nog om detta!

Helgen har rullat iväg fort!
I fredags tog vi det bara lugnt med fika på Brooktorpsgården och sen hade vi myskväll hemma framför Idol med grillad kyckling och potatisgratäng samt godis. Mysfredag med andra ord.

I lördags åkte vi till Ullared för att påbörja julklappsinhandlingen. MEN FY FAN vad mycket folk det var!!!
Vi fick inte ens en riktig parkering, utan vi fick ställa oss uppe på berget så långt ifrån varuhuset man kunde komma, dock såg man kön därifrån. Och satan i gatan vilken kö det var, ringlade sig runt hela området!
Vi vägrade att ställa oss i kön, så vi gick runt i alla små affärer runt omkring, vilket var bra, för då hittade jag mig två par skor, ett par kängor och ett par stövletter (dock hatar jag kängorna nu, för den ena skon är såå mycket större än den andra). 1½ timme senare var kön borta och då kunde vi gå in och handla. Vi körde en snabbhandling för det var så mycket folk där inne att vi fick panik, så vi fick inte med oss nått annat än blivande julklappar med oss ut (jag som behövde kläder till mig sjävl:( ).
Vi körde på en lugn kväll hemma med lite öl/vin och chips framför "Så mycket bättre" och nån film som gick på tv.

I går förmiddag så hade vi min Farmor & hennes man på fikabesök. Lucas den bortskämde fick en jättefin blå åkpåse/kofta och en jättecool oversize pippimössa som min farmor hade stickat åt honom :)
Efter att dom hade åkt hem, så ville jag ut och gå en liten söndagspromenad kände jag. Johan och hans kompis hampus hängde också på, så vi bestämde oss för att gå till parken och mata ankorna. Vi provade även med att Lucas fick sitta upp i vagnen förförsta gången eftersom han ändå försöker resa sig upp nu när han ligger ner. Och ja, det var uppskattat att få sitta upp!
När vi sedan var hemma så gjorde jag äntligen isterband med dillstuvad potatis till middag. GOTT!
Eftersom det är så mättande så låg vi i matkoma i några timmar innan jag fick ett städryck klockan åtta på kvällen och började röja här hemma. Johan tyckte jag var dryg som diskade, plockade, skurade toan och gjorde rent speglarna så sent på kvällen. Men fint blev det!
Sen tillslut så kollade vi på Beck i sängen innan vi somnade. Förövrigt somnade lucky för kvällen redan vid kvart i åtta igår - lyx!

Idag har jag bara hunnit med promenix med Harry och Lucky, ätiti frukost, dammsugat lyan, badat lucky som hade bajsat ner halva sig och sen tänkte jag börja vika den rena tvätten men det gjorde för ont i mina bihålor.
Och nu sitter jag här.

That's all for now! Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0