Måndag,

Hej!
några dagar senare..

Har precis matat Lucas, så nu sover han som en stock. Förhoppningsvis för kvällen, men han lär väl vakna en sväng igen och vilja ha sig ett mål mat och lite gos innan han kastar in handduken för kvällen :)

Idag har jag vart på BVC på föräldragrupp och även vägt och mätt lilleman.
Vi pratade mest om kost till våra bebbar och det känns som det bara är jag som göder mig grabb ordentligt! De flesta gav en tesked puré eller gröt till sina bebisar och verkade dessutom vara lite försiktiga med att våga ge mer eller variera. Medan jag ger mycket mer än så! Men har man en matglad grabb så har man, som tur är har han inte haft några problem hittills :)
Idag har han fått sig en portion med morotspuré och fått smaka på banan förförsta gången - uppskattat!

Påvägen hem gick jag förbi glitter och köpte lite nya örhängen av åsa, samt en ny näspiercing ring eftersom Lucas älskar att dra ut min plutt. Men nu kan han dra bäst han vill, för den lär sitta kvar!
När jag gick förbi stora torg så såg jag till min förtjusning att en av torgförsäljarna sålde pippitröjor i både svart & vitt!Lucas har redan en klassisk vit som hans gammelfarmor har gjort till honom, och jag har också velat ha en jättelänge! Så jag slog till och köpte en vit till mig och en svart till Johan för endast 300 pix för båda:)

Väl hemma blev det en koppkaffe innan det var dags att kirra käk, kyckling & bacongryta med jasminris. Riktigt smarrigt faktiskt!

Nu ska jag och johan mysa lite, passa på medan grabbhalvan sover :)

Hejs!


Familjen Pippitröja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0