brrrrrr,

Hej!

Har inte skrivit för jag har tillbringat hela helgen hos Johans familj i Höganäs som skrivet.
En mycket mysig helg som har innefattat mys, god mat, lång promenad i skogen, besök på landet och kalas :)
Är trött och lat, så jag orkar inte skriva om helgen. Lägger upp några bilder istället, en bild säger trots allt mer än 1000 ord :)

Idag har Lucas farmor vart här och så har vi vart på öppna förskolan här i Halmstad. Det verkar vara en bra öppen förskola, så dit kommer det bli några fler besök till :)
Vi har annars fikat och sen har B-M fått passa upp på Lucas så jag har kunnat ägna mig åt lite andra saker. Som att laga mat ostört tillexempel :)

Förövrigt - fram till för några dagar sedan hade vi sveriges svettigaste och varmaste lägenhet, 26 grader hade vi som lägst. Men nu när kylan har börjat göra sig påmind så har vi fått apkallt här hemma.
Vi hade 18 grader igår och 19 idag, golven är kalla och vi tänder alla ljuslyktor vi har här hemma för att få upp lite värme. Värmen går inte att höja mer på elementen heller. Så ja. Här blir det nog en kall vinter om inte hyresvärden höjer värmen en aning!



I bilen påväg till Farmor & Farfar :)


Solnedgång över havet på kvällspromenixen med Harry


Vi bestämde för att vi skulle åka upp till kullabergs strövarområde och gå en runda
eftersom det var så fint höstväder.



Och visst gick vi, backe upp och backe ner!


Johan och Harry busar i löven. Förövrigt är bokskogar så himla fina och mysiga!


Uppe på toppen och en liten del av utsikten!


När vi hade gått färdigt den "lilla rundan" ;) så var det dags för lite fika.
Johan och Kaj (pappa & farfar)



Mama & babybear


Ska väl tillägga att det märks att jag inte har motionerat på ett tag. Har sådan sjuk värk i mina benhinnor,  jag skäms! haha :)


Hemma hos Johans gamla chef som bor helt underbart, så hade jag velat bo!
Dvs på landet, men ändå nära stan. Här har vi Lucas, Lucas & Leo :)



Efter en fika så gick vi ut för att kolla på alla djuren de hade där dvs hundar, höns, får, kor, grisar och kaniner.
Och denna kaninhanen var helt gigantisk, en sån jättekanin ni vet, belgisk nånting! Vägde minst 10kg, men fin var han :)
Var även i fullfärd med att gosa med kaninungarna så tog inga kort på dom små sötnosarna..



Lucas bar stolt på Lucas :)


Lillemans första möte med kossor på nära håll. Intressant!


Glömde kameran på kalaset, men såhär såg Lucas ut väl hemma. Han sov 2 timmar på hela dagen, så när han väl somnade så tvär däckade han!


I bilen påväg hem till H-stad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0