strö lite socker på mej,

Hej!

Kom hem från min barnmorska för en liten stund sedan. Har vart på 39 veckors kontrollen och allt såg fint ut.
Det som var roligt var att bebis gjorde hela hennes dag tydligen. Lena blev så otroligt fascinerad av att man kunde se bebis så tydligt (genom min mage så att säga) att hon var tvungen att stå och känna extra länge och stå och prata med h*n :)
Hon var helt enkelt i extas när hon såg bebis små fötter, knän osv skymta fram genom huden. Det syns tydligen extremt mycket på mig jämnfört med många andra gravid quinnor:)
Jag fick iallafall en ny tid för en v.41 kontroll den 30:e om bebbe inte har tittat ut än. Jag sa att jag inte menade nått illa men jag hoppades att vi inte skulle ses då, hah!

Senare i eftermiddag kommer iallafall Johan hem efter 11 dagar borta. Skönt att ha någon mer än Harry att prata med :) Inte för att inte han svarar mig när jag pratar med honom, men hans kurrande morrningar ger inte så mycket. Dessutom har jag saknat min man, sen är han skyldig mig kvällsmassage med tills han åker igen ^^

Förövrigt undrar jag om någon vet nått bra fästingmedel som man kan använda på hund som inte är giftigt och skadligt för min bebis sen? Vill ju kunna mysa ihop med båda två i sängen och soffan utan att det ska vara farligt liksom.
Fästingasen har ju vaknat till liv och Harry har redan haft två som satt sig och jag vill gärna förhindra att han får fler dels för att det är jobbigt att hitta dom i hans tjocka päls och sen sprider ju asen sjukdomar också för den delen. Vanligtvis har jag kört frontline vet, men jag vet inte om det är för giftigt. Och hur är det med halsband?
Om jag har någon gammal djursjukvårdarklasskamrat som läser min blogg eller nån annan som helt enkelt vet svaret så får ni gärna höra av er :)

nepp nu ska jag fixa till burret. Ser förjäkligt ut!
 baibai

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0