Till minne av,

Philip (Phil) Lynott!

Idag är det exakt 25 år sedan en av mina största idoler somnade in efter att hans njurar gav upp efter flera års alkohol och drogmissbruk. Phil är ju mest känd som sångaren och basisten i hårdrocks bandet Thin Lizzy, mina absoluta favoriter!
Och inte är väl det konstigt medtanke på hur jävla bra dom var, speciellt Phil!
Han skrev dom flesta låtarna själv och många av texterna är så sjukt bra och har en mening, och det gillar jag! När låtar betyder något.
Jag var inte ens påtänkt när han dog, men jag kan bara tacka min fader för att han spelade Lizzy för mig i ung ålder och jag fastnade direkt. Älskade verkligen Whiskey in a jar och The Boys are back in town, men sen ju äldre jag blev, desto fler favoriter hittade jag. Typ The cowboy song,sången och gitarrsolot i den låten är så jävla BRA!
Sen var han så cool med, rockvärldens första mulatt med afro, pratade ren irlänska, spelade bas som en gud och sjöng som en lärka!
Ja, vad mer kan jag säga att han är en legend!

Hoppas du sussar så sött och att du har fått träffa din stora idol Elvis! :)


En av Lizzys mest kända låtar :)


Året innan Phil dog så gjorde han och Gary Moore en riktigt bra låt som
jag älskar som bara den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0