the weekend,

Hej!

Tänkte bara skriva lite snabbt om helgen, för mina fingrar fryser och jag orkar inte skriva med kalla fingrar ^^

Johan kom i fredags, lite tidigare än vanligt så det var kul! :) Vi passade på att fika när han kom hem och han tyckte mina kärleksmums som jag bakat var jättegoda, sådetså! ;)
Senare på kvällen åt vi middag som jag lagade (såklart), sen efter det kollade vi på en film som vi hyrt och käkade världens godaste annanas och hade fredagsmys.

På lördagen så fick Johan bestämma vad vi skulle göra hela dagen. Så vi började med att käka frukost på kafét, fick bli baguetter med fyllning och så thé respektive kaffe till det. Det var mysigt!
Efter det åkte vi hem och gick på promenix med hundarna och sen efter de så duschade vi och gjorde oss iordning. Sen fick johan bestämma mellanmål och då fick det bli våfflor med sylt och glass till :)
Uppskattat av honom och lillasyrran som också fick smaka några ;)
Senare på kvällen så åkte vi in till stan och började med att käka en 5 rätters middag på Chili Thai.
Kan rekomendera det starkt! Det var gott och man fick mycket mat för det priset, vi orkade inte äta upp allt och jag är endå preggo och han är kille ;) Efter maten gick vi till hemmakväll och köpte godis och sen gick vi vidare till filmstaden för att kolla på bio. Johan fick ju välja film och det blev filmen 127 timmar som handlar om äventyraren Aaron Ralston som fastnade med sin arm under en stenbumlig mot en bergsvägg. Och han måste välja att skära av sig sin arm med sin slöa fickkniv eller sitta fast och dö typ.
(Not my kind of movie, but totally ok ;))
Efter filmen åkte vi hem och kollade på mer film innan vi somna typ :)

I söndags så åkte Johan in till stan själv för att köpa en bluray-spelare. Den mannen får ju sina infall lika fort som en gris blinkar :) Innan han åkte så frågade han om jag ville ha nått och då sa jag att han gärna kunde köpa nån liten present till hans gravida flickvän, så skulle han få middag när han kom hem^^
Mannen åkte iväg och jag stannade kvar och diskade upp all disk och plockade i lyan. Och när han kom tillbaka så hade han med sig en bluerayspelare, 4 filmer och ett litet paket till mig! :)
Det var förövrigt en zombie film och tre filmer som alla handlade om kriget i Iwo Jima (märks inte alls att min snubbe är stridspitt va?) och i presentasken låg det 4 trisslotter till mig! Hahah, jag älskar min pojkvän. Han är så rolig!....Och romantisk! ;)
Vi kollade iaf på en av dom dära krigsfilmerna och kvallen ska man ju inte klaga på, märks ju att det är HD. Man ser liksom varenda rakfinne på de manliga skådisarna liksom, dock råkade jag somna efter halva filmen och vaknade lagom till dne var slut, haha!
Sen var de bara att gå upp och laga mat, johan önskade söndagsstek. Men de fick han inte för de kan jag inte göra, så han fick nöja sig med kyckligfilé med klyftpotatis och champinjonstuvning. Och sen tickade klockan på och så var det dags att köra han så han kunde komma tillbaaka till kvarn för denna veckan.

Tja det var väl de.
Byebye!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0