pimpim,

Goder afton!

Ligger hemma hos mina päron, i min gamla säng och chillar.
Har inte fixat internet hemma hos mig än. Så passar på att snylta när jag ändå är här :)

I natt ska jag sova här hemma, gjorde det igår natt också eftersom Mor & Far lämnar kalla svedala bakom sig för att flyga till Bali tidigt på torsdag morgon dvs i övermorgon. Kan ju erkänna att jag bara är liiiiiite avis på dom. Hade så gärna velat ha lite sol och värme, men jag har en man, 3 hundar och en lillasyster att ta hand om så det är bara att stanna hemma. Dessutom måste jag jobba..
Så sol får vänta till sommarn, om vi nu får nån!?

I fredags var jag ju hos min barnmorska och tog lite prover, vägde mig, mätte mage och lyssnade på bebis hjärtljud. Det var mysigt förutom blodproven och vägningen då kanske, hah!
Det var jättekul när min bm skulle lyssna på bebis hjärta för då tryckte hon precis där han låg och jäklar vilka karatesparkar han gjorde då. Han sparkade så hårt att vi båda såg hans små fötter! Gullesnutt! <3

Sen när jag var klar där så åkte jag hem och då var Johan redan hemma. Vilket jag var glad som tusan för!
Vi fikade lite innan vi stack in till jönköping för att inhandla johans älskade moccamaster, en micro och burk pepparspray till mig. Sen lyckades jag även hitta 3 toppar till mig, och det var jag lycklig över. För det finns fan inga kläder till en tjockis och mamma kläderna ska vi inte ens tala om! Fy fan vad fula dom är! Bara för att man är fet vill man inte klä sig som en bondmora från 1840.
Men aja efter all shopping så lunchade vi på wokhuset och käkade god buffé innan vi for hem till oss igen för att pilla med våra nyinköpta saker.
Senare på kvällen hade vi myskväll och delade på en pizza och sen snaskade vi lite chips med dipp och kollade på Due date, vilket förövrigt var en rätt kul film. Förutom ibland då mina preggohormoner vaknade till och jag blev så sjukt förbannad.

I lördags var vi vakna redan vid åtta, men vi låg och drog oss nån timme i sängen ínnan vi gick upp och gjorde frukost och sen iordning oss. När vi hade gjort allt vi skulle så drog vi hem till la familia och fikade med mina medtagna muffins och sen semlor som mor hade köpt, vilket var riktigt smarr!
Efter det tackade vi för oss och for till affären för att inhandla lite grejer ttill kvällens middag, vi skulle nämligen få besök av James.
Vi handlade, for hem, jag började förbereda maten dvs göra sallad och lägga köttet i marinad osv.
Och så fort James kom så började det drickas alkohol, inte för min del då, men för pojkarna. Vinet och ölen flödade och gamla lumpen minnen diskuterades friskt :)
Jag kirrade maten och vi satte oss sedan till bords och åt fläskfilé med klyftpotatis, pepparsås och sallad coh sen till efterrätt blev det varma färska exotiska frukter med smält vitchoklad på och vaniljglass till detta. Gott vare!
Kvällen rullade på och framåt tolv tiden orkade jag inte med pojkarna längre som vid det här laget var rätt dragna, så jag tackade för mig och slängde in handduken för kvällen medans pojkarna var uppe en stund till och tramsade innan dom också gick och la sig till slut.

Söndags morgonen spenderades i soffan framför tv:n som visade gamla disney dags avsnitt. Barnprogrammen var bättre förr!
När james hade åkt hem så städade jag och johan i lyan innan vi fick besök av mor & far som ville smaka på kaffe från johans älskade kaffebryggare. När dom sedan hade gått så tillbringades dagen i soffan eller sängen innan det var dags för min älskling att åka tillbaka upp till kvarn.
När jag lämnat honom så plockade jag upp min lillsyrra så hade vi myskväll hemma hos mig med godis och film.
Ja, det var helgen det.

I måndags var det jobb som gällde, liksså idag och imorgon samt på lördag och söndag.
Men på torsdag och fredag är jag ledig iallafall. SKÖNT säger mina fogar. 

Craving just nu: PIM PIM BÅTAR!
Har alltid hatat dom där små röda båtarna, men en dag var jag helt plötsligt sugen på dom och sen dess har jag vart fast. Har redan tryckt i mig en sån påse idag :P
Himlans bebis som får mig att äta massa sånt onyttigt trams, men bäst att göra honom nöjd annars blir det liv i luckan ;)

nepp, nu orkar jag inte skriva mer!


CIAO!



Min lilla mage idag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0