busy days,

Hej!

Liksom alla andra i dessa dagar innan jul så har jag vart upptagen och prioriterat annat än bloggen.
Men nu passar jag på en snabbis, för man vet inte när jag skriver nästa gång :)

Idag har jag städat lite, inte överdrivet noga kanske eftersom vi ändå inte ska vara här hemma och fira jul, men jag hade en halv schäfer på golvet så det behövdes ändå ;) Diskat, dammsugat, skurat toan och dammat liiite, kort och gott.
Jag har även hunnit med att göra Harry julfin. Har duschat honom noga med schamponering och balsamering och trimmat hans päls. Haha, han ser ut som en fyrkantig boll! Jag är ingen höjdare med saxen, men det visste vi ju sen innan.
Duschat lilleman och mig med har jag också hunnit med :)
Sen tänkte jag gå och handla hundmat samt en liten klapp till alla hundarna, ska även in till babyproffsen för att se om dom har vyssan lull tassar till Lucas säng. Ska se om det kanske kan hjälpa hans nattsömn att bli lite bättre :)

Igår hade jag min Farfar på besök hela dagen. Så mysigt!  Först när han kom så fikade vi på allt det jag och Johan har bakat såhär innan jul (förutom den jävla tryffeln, ska aldrig mer baka tryffel!), och allt slank ner :)
Sen så gick vi ut en promenix med dogsen. Och sen när vi väl var hemma igen så fick farfar sätta sig i soffan och kolla tv med vetevärmaren runt nacken medan jag lagade middag. Rårakor och blodpudding med krösamos - snacka om att jag samlade världens bästa barnbarnspoäng! Haha nädå, det var han värd min älskade farfar! Han har liksom alltid funnits där för mig och tagit med mig på massa hundgrejer, eller ställt upp med skjuts när jag har behövt det och så hjälpte han till väldigt mycket med Balder. Han var där när han avlivades och så begravde han honom, fast han tyckte det var lika jobbigt som mig! SÅ jag kommer alltid vara honom evigt tacksam för detta! Men men, Lucas älskar sin gammelfarfar lika mycket som jag älskar honom. Han skulle minsann inte sova när han var här på besök, utan skulle kolla in allt han gjorde heeela tiden.Dessutom ville han att farfar skulle bära runt på honom eller så ville han bara sitta i hans knä och studera honom. Han somnade en snabbis i vagnen och sen var det full rulle som gällde igen :) Ska väl säga att Lucas inte heller är ett dugg rädd för Farfars hund Peggy som är en stor helsvart schäfer, tror Lucas har ärvt mitt djurintresse :)

Mjaja...
Imorgon beger vi oss till skåneland och efter ett besök där så styr vi kosan upp till Mullsjö för att fira jul!





Mys med gammelfarfar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0