resplaner,

God kväll!

Ligger här och lyssnar på soft musik och kan inte sova, har till och med försökt käka banan för  att bli trött. Men nejdå, är pigg som en koffeinhora mitt på ljusadagen.

Har annars tillbringat dagen med Kajsa, treeevligt som alltid! :)
Vi har druckit kaffe och snackat hemlisar hemma hos mig, vart ute och gått i vårvädret, vart och fikat på landhs och sen vart hemma hos henne och kollat på resor.
Vi har ju sagt att vi vill resa nu i vår, innan hon ska in på högskolan och sådär, men vi kan inte komma på vart vi ska åka. Vi har pratat om europa ett bra tag, men nu är jag mer sugen på att åka till nått varmt land för att sola,bada och dricka alkohol och bara mysa.
Så just nu tycker vi lika olika och är lite oense om det där, hah! ;)

Hon vill åka till Prag och dricka öl och käka knödel medans jag vill åka till tunisien för att sola och dricka taxfree sprit :P
Finns visserligen både för och nackdelar med våra val.
I prag kan man bo på 4stjärnigt hotell för 100 kr/natt och ölen på krogen kostar 10 kr och en måltid kostar max 50 kr. Så visst lockar det.
Men däremot så kan dom ingen engelska där, deras inhemska mat smakar bajs och hostelfenomenet känns som ett faktum, tror min lever kommer bli såld på svarta börsen om jag åker dit! :D
I tunisien är det varmt, man kan bada i det kristallblåa havet, det är turist & shoppingvänligt. Men det är dyrare att åka dit och leva där, landet är muslimskt och ölen smakar verkligen hästpiss.
Så ja, det finns somsagt både sina för och nackdelar med våra önskade resmål!

Vart tycker du att vi ska åka eller vad tycker du låter bäst?
Du kanske har nått annat bra förslag på resmål?
Vi har iallafall tänkt att åka i slutet på april, i början på maj.

Kvällenslåt: Daimen Rice - 9 crimes <--------------

/ emma


This?



Or this?

Kommentarer
Postat av: Josefine

Jag var i Tunisien med vännerna förra året, i mitten av Maj. Det var perfekt väder då, så Maj är en väldigt bra månad att åka. Maten är helt okej, det är inte så jättedyrt att shoppa och stränderna är bra. MEN, med stora bokstäver, bered er på att bli uttittade och förföljda säger jag bara. Jag överdriver inte när jag säger att någon kille kommenterade eller följde efter oss var 10:e meter när vi gick på gatan och det var självklart lite obehagligt, speciellt på kvällarna. Eftersom de är muslimer och inte får ha sex innan äktenskap så kan du förstå vad killarna känner när de ser snygga tjejer, haha!



Men det är ett fint land. Om ni vill festa rekommenderar jag inte det. Det är inget bra uteliv där. Men om ni vill åka och ta det lugnt så funkar det utmärkt!



Annars får ni gärna komma förbi en sväng till NYC, det skulle uppskattas! ;) Haha! Puss, saknar dig!

2010-03-23 @ 02:08:14
URL: http://jowssan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0