Dear John <3

Ååhååååå! Jag säger bara en sak!
Kolla på filmen Dear John, den är verkligen så jävla bra!

Jag såg den idag och lipade som bara den, bara för att det var en sån fin frustrerande kärlekshistoria.
Det är iallafall ett romantiskt krigsdrama av Lasse Hallström med Channing Tatum och Amanda Seyfried som huvudroller. Filmen är baserad på en roman av Nicholas Sparks. En arg rebell, John hoppar av skolan och tar värvning inom armén, bara för att han inte vet vad han ska göra med sitt liv. Det är tills han träffar sin drömtjej, Savannah. Deras ömsesidiga kärleksaffär växer snabbt stark och Savannah lovar att vänta på John tills han har avslutat sin tjänstgöring inom armén. Men 9/11 förändrar allt. John anser att det är hans plikt att ta värvning igen. Under tiden John är ute i krig så brevväxlar dom med varandra och så får man följa deras komplicerade kärlekshistoria.

Jag tycker filmen var en blandning av "The Notebook" och "Pearl Harbor" för att lättast att förklara det hela :)
Den är iallafall otroligt sevärd och passar både tjejer och killar tycker jag!
Förövrigt så har jag aldrig gillat Amanda Seyfried, vet inte varför men har inte tyckt att hon har vart en övertygande skådespelerska. Men i denna filmen var hon baskemig det! Och Channing Tatum jag säger bara nomnomnom! ^^

/ emma





Kommentarer
Postat av: linnea :]

otroligt fin blogg!

allt väl?:)

2010-06-03 @ 07:19:55
URL: http://linneagulliksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0