Nytt år, hurra ?

God kväll!

Var ett litet tag sen jag skrev, beror faktiskt inte på att jag har varit lat denna gången. Eller jo, lite kanske.
Men mest för att min dator var extremt sjuk.
Ladda inte ner American pie - 7 eller vad var det syrran? ;)

Ja, då var det nytt år då - för er som har missat det.
2010.
Det låter så sjukt, "framtidigt". Hahah, kom inte på nått annat ord att beskriva det hela med.
När folk pratar om 1998 och andra 90-tals år tycker jag det fortfarande känns nära, det känns fan inte som tolv år sedan osv..
Men aja, det handlar nog mest om att jag är kärring och tycker att "det var bättre förr."

Skitsaksamma, nu ska vi prata om framtiden istället.
Så vad förväntar jag mig av år 2010 ?
Jo..
Att jag ska få uppleva min 20 års dag - måste ju få känna mig stor och kunna handla på systemet och sluta bli kallad för tonåring. Kommer kännas stort, haha.
Sen måste jag besöka något av Irland, Skottland eller England. Gärna alla tre och sen mera länder.
Men helst Irland, har alltid velat åka dit! Men vill inte åka till någon storstad som typ Dublin faktiskt. Vill hellre åka till någon skithåla, då känns det mer speciellt och som om jag kommer att få uppleva landets kultur lite bättre faktiskt :)
Vill även skaffa mig några mer tatueringar, dags att ringa Glenn eller Per snart kanske?

Sen är jag nog ganska nöjd faktiskt.. Visst, lyckas man hålla sina nyårslöften så är det ju verkligen ett plus i kanten också. Men det lyckas man ju aldrig annars med, så varför i år liksom? Lyckas jag bara med dom tre målen kommer jag vara kanon nöjd iallafall!
Har ju mer personliga saker/mål som jag vill uppnå också, men dom får ingen veta. Bara min "riktiga" dagbok som bor jämte min säng får veta det :).
Yes, jag är faktiskt en riktig dagbokstönt för er som inte visste det!

Men men.. Nog talat om mål och skit.

Vad har jag gjort sen sist jag skrev tro?
Jag har ju självklart firat nyårsafton och den blev faktiskt kanon bra iår! Hade det mys med finmiddag hos Syrran & Anna i deras lya på bymarken. Vi käkade som sagt gott, spelade roligt spel, dansade och lät alkoholen flöda i massor! När vi kände oss klara där, drog vi ner till stora staden och gick på Zaragon.
Var ett kanon ös där faktiskt! Träffade sjukt många gamla kompisar där faktiskt :)
Vi var där iallafall hela natten i stort sätt och vid tolvslaget vart det självklart hångelparty med massa skumpa.
Haha, ska kanske även nämna att jag och Jonna hamna  på "efterfest" och sov borta den natten. Eller ja, jag gjorde det. Jonna åkte hem rätt snabbt med "Herr.Ober" ;) .
Men jag ångrar det inte för fem öre,att jag sov där alltså, sådeså!
1:a Januari körde jag av vägen, kan ju säga att det var 1000ggr värre än halkbanan! :D Trodde fan jag skulle dö, till och med Ronan Keating spelades. Så dödsångesten var verkligen på topp!
Men, det gick fint! Fick bara lite nackont och bilen fick lite ont i sin bakre kofångare.
Fick även reda på att Robins extrapappa eller vad man ska säga dog på nyårsafton. Sjukt jävla tragiskt. Kommer sakna Jalle :(
Men men efter detta har dagarna flytit på, har även jobbat på Ikea nu. Gick finfint! Fick ju beröm flera gånger, så nått rätt måste jag ju ha gjort! ;)
Och utöver detta har jag bara lekt med mina vännor & vänninor.
Så ja, livet har flytit på iallafall!

I kväll har jag lekt med Sara, vi kollade på "En officer & Gentleman" och drack lite vin + cola då. Ni fattar nog vem som drack vad ;).
Förövrigt så älskar jag den filmen.Den är sååååå fin och bra! 
Jag älskar såna gamla kärleksfilmer!... nya med för den delen :P.
Och imorgon ska jag ut och gå med Peter och våra dogs, får se hur dom reagerar på varandra. Hoppas på det bästa!
Är egentligen bjuden på fest hos Linn i Lekeryd, men tror inte att jag orkar åka dit. För då betyder det att jag måste sova där och det är jag inte så pepp på liksom.
Så senare på kvällen ska jag nog hem till André istället och kolla in hans nya lya. Han har köpt ett hus, väldigt nära Mullsjö, så det ska bli intressant att se vad det är för ett litet ruckel ;)
Hoppas dock att det inte kommer hänga massa döda djur och skit på väggarna, det är verkligen något jag ogillar starkt. (Han är jägare och jag har fått se otaliga bilder och filmer i från alla hans jakter så det är därför jag är rädd för det).

Nepp. Nu orkar jag inte skriva mer gott folk!
Fryser ju förfan ihjäl här. 1 m snö och -20 grader ute och typ 19 grader här inne i huset fast vi har på alla element och eldar förfullt!
Jävla Mullsjö.
Tur att man har självuppvärmd säng i ett sånt här läge! :)

Kvällens låt: The Pioneers - Tunng <-------------


/ emma


P.S   S Ä R S K R I V N I N G A R  Ä R  D E T  B Ä S T A  J A G  V E T !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0