Hybrid Moments,

Helluuuuuuuuu!

Sitter här och lyssnar på musik och snokar runt.
Tänkte snart bege mig ut med mina små vovvsingar i snöanet.
Mysigt! Extra mysigt för att det är varmt ute, det är typ hela 2 grader ute.
Tycker det är så varmt att jag har dragit fram skinjackan utan att frysa när jag har på mig den ute, haha! :)

Men men..
I veckan har jag jobbat i Mullsjö köket. Det var riktigt kul att jobba!
Vi fick massa extra arbete att göra, men det gjorde ingenting alls utan vi klarade det så bra så! :)

Sen så var vi ju och hämtade Mor & Far på landvetter på tordagsnatten/fredagsmorgonen.
Allt gick fint trots att vädret var sådär.
Dock råkade vi dessvärre döda ett rådjur påvägen ner.
Usch det var inte alls roligt. Men han var fan självmorsbenägen för han kunde lätt ha undvikit att bli påkörd, men självklart skulle han hoppa framför fronten och få en rejäl smäll på huvudet/halsen.
Sen underlättade det ju inte att han inte dog på direkten. Är så jäääävla glad över att farfar var med så han fick gå ut och slå ihjäl den så den slapp lida.
Låter grymt, men det är faktiskt mest humant.
Jag kommer nog alla förstå mig på jägare, för att döda djur är inte min grej! Är glad att jag inte valde Jakt & viltvårds kursen i skolan utan höll mig till träning med hund istället :)
Hur hemskt jag tyckte det än var att få ögonkontakt med bocken och sen se den halvdöd, kippandes efter andan så kunde jag faktiskt inte sluta småskratta sen när Farfar skulle slå ihjäl han. För det påminde så jävla mycket om den scenen i "Mina, Jag & Irene" när han ska döda kossan.
Dock kände jag mig dum när jag tänkte så... Men men jag är dryg! :)

Igår var jag annars hemma hos Isabelle på tjejkväll.
Det var Issa, jag, Mickis, Sladana, Becci,Jennie och självklart lilla Ellie som hade det trevligt ihop som bara den :)
Vi lagade kanon god mat dvs baconinlindad kycklig med potatisgratäng, sås och sallad. Sen vart det äppelpaj med vaniljsås som desert, dock åt jag inte. Tycker inte om äppelpaj, äpplena blir så jävla snoriga och äckliga.
Men den vitasåsen kan man aldrig få för mycket av eller vad säger ni flickor? :D

Ikväll blir det utgång för hela slanten vill jag lova er!
Först ska jag och Issa göra oss iordning här hemma hos mig och pimpla lite, sen ska vi hem till Syrran & Anna och festa med alla lebbor och sen efter det ska vi köra på krogrunda!
Kommer nog bli galet kul! :D

Meneeee... Nu ska jag ut med dogsen en sväng! :)

Dagens låt: What it is - Mark knopfler <-----------

/ emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0