Natural blues,

Goeee kväll!

Ligger i sängen nu, lagom mätt efter lite lördagstacos med la familia såhär efter jobbet.
Gött som tusan, med tacos alltså!
Fast jobbet var rätt gött det med. Eller ptja, mindre stressigt iallafall ^^

Idag fick jag vara ansvarig i markan (vår personalmatsal) och se till att frukost, lunch och eftermiddagsfika fanns tillgängligt osv. Dessutom fick jag ta betalt och ha kassa idag förförsta gången. Så det var mycket nytt på en gång om man säger så! Men de är alltid kul att lära sig något nytt :)
Dessutom hade jag ingen diff i kassan! Då blev jag glad, första gången jag har kassa ever på Ikea och jag gick inte ens brevid någon som alla andra alltid får göra. Jag är stolt över mig själv! ;)
Fast bara för att jag skryter om det så kommer jag säkert få en imorgon.

Ikväll är det chill som gäller, med en film eller nått och sen soooova! Börjar ju 7.30 imorgon, en halvtimme tidigare än idag. Jobbigt för fröken morgontrött ska jag säga er!

Förresten, har kommit på en sak. Snålhet brukar stå i vägen för religion ibland.
Typ om man står i linen på jobbet då kommer det ofta fram muslimer och frågar om man har kyckling eller fisk istället för tex fläskytterfilé. Och då kanske man inte har det men säger att man har nötköttbullar eller köttfärssås på nötkött, fast till ett dyrare pris. Ja, då skiter dom i det och ber om fläskytterfilén ändå!
Haaha, det tycker jag är kul faktiskt!  Dessutom blir jag mindre nervös att dom ska spränga sig i luften också, för kan man inte lägga till en femma extra för lite kokött, ja då känns det inte som dom är så pass religösa att dom skulle spränga sig själva för deras profet. För han åt ju inte griskött heller liksom.
P.S jag är typ motsatsen till muslim, äter nästan enbart fläskkött. Gris är gött!

Nepp, nu ska jag kalasa på en klementin och lyssna på Jónsi!

Ciao!


Hemskt att man kan smaska i sig en sånhär egentligen.
Kanske borde bli veggo igen, klarade mig fint utan kött i 2 år iallafall ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0