Älskade göteborg

Även om allt inte är på topp just nu för min del så ska jag ändå skriva om helgen i Göteborg, för den var fin. Fin som snus :)

Tog tåget och var framme vid centralstationen vid fem och då var redan Johan, Martin och Hampus där och hämtade upp mig med bil och så stack vi direkt hem till Amanda. Eller tja, vi stanna först och handlade lite groggvirke till mig och sådär, men annars så åkte vi direkt till henne.
Väl där hemma blev det mycket handskakning och sen bidde det egen hatt tillverkning. Amanda hade nämligen glömt köpa kräfthattar, så vi fick göra våra egna. Men de var faktiskt mycket roligare! Och jag gick ju självklart in för det, dock gick den ju sönder med en gång men de är ju en annan femma ;)
Sen började vi fixa klart det sista med maten när de sista gästerna anlände och så gick alla ut och satte sig vid långborden i partytältet/växthuset.
Och vet ni!? JAG ÅT EN KRÄFTA! Så duktigt gjort av mig medtanke på att ajg inte äter sånt som kommer från sjön/havet. Särskilt inte kräftor då de är as ätare och äter upp rester och lik som ligger på botten. Gott och smaska i sig ett sånt djur? Nja, inte direkt.
Men jag åt iallafall en och sen höll jag mig till paj och vitlöksbröd. Under middagen blev det självklart snappsvisor och jag klarade  även av att ta en skåne akvavit snapps, den smakade as och jag är glad att Matilda spillde ut lite av den :P
När alla var mätta och glada så minglade alla runt, endel satt kvar i tälten andra gick in i huset och dansa osv.
Jag blev sen bjuden på en melondrink som Matilda och Jolle gjorde, faktiskt helt okej god! Smakade inte som i thailand kanske men 100 gånger godare än min och robins som vi gjorde en gång :P
Timmarna gick och alla blev fullare, jag måste väl erkänna att jag hade haft mer kul om fler av mina vänner hade vart där. Dels för att man hade haft mer och prata om då de allra flesta där var studenter och jämnförde sina utbildningar och sen hade de inte samma musiksmak eller åsikter inom det politiska, så de kunde bli lite stelt liksom. Men jag är faktiskt en rätt lätt människa, så jag försökte faktiskt mitt bästa och jag tycker jag lyckades hyffsat bra ändå, stod ju till och med och pratade aktier med värsta snobben. Hahaha! :D
MEn men, sen framåt 3-4 tiden gick jag och Johan och la oss iallafall! ^^

På lördagen vaknade jag upp lite smått bakis och gick direkt och fixade iordning mig för mitt hår coh gårdagens smink gjorde så jag såg ut som ett monster.
Sen vaknade resterande i huset och alla gick upp och käkade lite frulle som Amanda bjöd på.
Efter det så packade jag, johan, matilda, jolle och hampus ihop oss och stack till göteborg. Jag, Johan och hampus gick lite på Nordstan och glodde lite och sen käkade vi en god buffé där också. Blev sjukt mätt :)
Efter det så sa vi hej då till Hampus och gick till hotellet för att lämnade våra väskor. Sen strosade vi runt lite i stan och på avenyn och så handlade jag även piercing till både naveln och näsan (dock är den i näsan redan borta, jäkla hundar) och sen gick vi tillbaka till hotellet Radisson och checkade in. Fick ett fint rum med både skön säng (bortsett från skarven i mitten) och sköna fåtöljer, haha! :)
Jag hoppade in i duschen och sen var det johans tur medans jag sminkade mig och fixade till burret. Sen vid fem tiden så gick vi vidare till liseberg. Och självklart köpte vi åkband och åkte både det ena och det andra. Vi började med Balder, sen spinrock och sen vidare till kållerado.Jag blev självklart blötast :) Sen åkte vi massa andra saker men jag är mest stolt över att jag vågade åka parisehjulet och kanonen! :D Jag som är så sjukt rädd för både höjder och bergodalbanor som gör loopar och skit, vågade åka båda! :D Både jag och johan var stolta över mig :)
Vi sprang runt på liseberg ända till tio tiden på kvällen, sen tyckte vi det blev lite kallt och hade även åkt allt vi ville åka så då bestämde vi oss för att dra in till stan för att gå på nån krog och ta en bärs. Jag ville gå till rockbaren men de ville ju inte johan så vi gick vidare till avenyn för att hitta nått där. De var ju självklart 25 års gräns på hardrock så vi stack vidare till nått annat ställe som jag inte minns namnet på, men de var skit mysigt iallafall! :D Trevlig personal och mysigt inrett, där hade jag lätt hängt varje helg om jag bodde i götet :)
Fast efter en öl blev vi så jävla trötta så vi gick hem till hotellet och påvägen hem så hörde vi hur Nationalteatern spelade i trädgårn. Inte för att jag såg nått men jag hörde iallafall någon låt live, de fulländade hela min kväll :)
Väl på hotellet så käkade vi chips och drack lite öl, pratade och hade det mys innan vi somna :)

På söndagen vaknade jag faktiskt rätt tidigt och gick upp och duschade och sminkade till mig lite innan jag väckte Johan. Sen gick vi ner och skulle käka frukostbuffé och jäklar vad stor den var!
Dock blev vi besvikna på oss själva för att vi inte orkade äta mer än vad vi gjorde, men de fanns så mycket att välja på så det var omöjligt :P Var som egyptenbuffén, men där hade man ändå 10 dagar på sig att välja vad man skulle äta och inte..
Sen efter frullen gick vi upp och packade ihop det sista och sen checkade vi ut och så gick vi en liten stund på nordstan innan jag tog tåget hem till shitlake.

Så ja det var dne helgen det.
Hur mysig som helst! :)

Snart ska jag äta lite middag coh sen åka till jobbet. Är bufféansvarig på jobbet idag och går  tråkiga och onödiga kvällstider hela veckan.
Inte alls sugen, men jag tjänar lite pengar iallafall.

orkar inte lägga upp bilder från ihelgen nu. Om ni är vän med mig på facebook kan ni se dom där, annars så kanske jag lägger upp dom senare.


Hejhej!
/ emma



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0