The weekend as I know it,

Hej på er!

Sitter här i soffan och mår illa som en gorilla. Har gjort det hela dagen och hela natten.
Men Mammi & Pappi lyckades ändå lura iväg mig och käka ute. Käkade grillad kyckligfilé med stekta primörer och vitlökssky. Det var kalas gott, men nu mår jag ännu mer illa än innan! :/
Men de går väl över förhoppningsvis!
Lite sammafattning av helgen dårå, kan även köra lite på torsdagen eftersom jag var ute då. Hah!

Torsdag: Tog bussen in till stan för att festa med de flesta av Jönkan boyz. Väl på bussen träffade jag en gammal arbetskamrat från VIP, har inte träffat henne sen jag slutade där. Så det var kul att prata och se vad båda gör nu för tiden och sådär :)
Väl inne i stan så kom jag hem till Jacob och Mannes nya crib. Dom har verkligen skaffat sig en kalas fin lya. Blev verkligen kär i planlösningen och sådär. Så den ska fan jag sno om dom bestämmer sig för att flytta! ;)
Men väl hemma hos killarna så blev jag presenterad för Jacobs jobbkompisar och alla var jättetrevliga! Vi var iallafall där i ett par timmar och snackade, lyssnade på musik och lät alkoholen flöda. Sen efter tio tiden någon gång så drog vi till Bongo! Redan där var jag mer än salongsberusad om man säger så! ;) Och bara för att det var ett tag sedan vi sågs, jag inte hade vart ute på nästan 2 månader och inte träffat Vigge på så länge så bestämmer sig Vigge för att supa mig underbordet. Vilket han gjorde BIG TIME! Så alla jag träffade och läser detta, så ursäktar jag mitt otroligt jobbiga beteende! Jag var högljud och jobbig som en duracelkanin, meeeen alla har haft karatefylla så ni ska väl inte säga nått! ;)
Sen bidde det lite missförstånd osv, så jag fick sova hemma hos Manne och Jagge!

Fredag: Vaknar upp vid sju av att Jagge ska till jobbet och jag mår lika bra som en döende sill. Men jag slänger på mig gårdagens kläder och sen sticker jag ner till stationen och tar tåget hem. Och fy fan, det var en riktigt bad walk of shame alltså! Jag måste ha sett riktigt schleten och hemsk ut, ahah! :D
När jag väl är hemma vid halv nio så lägger jag mig och sover i några timmar innan Mammi väcker mig. Sen sticker vi ganska så snabbt till stan och veterinären för att ge Harry vacination och ta bort hans stygn.
Sen åker vi hem igen och familjen sticker till Linköping och jag stannar hemma med dogsen och mår bajs.
Sen flera timmar senare så kommer familjen hem och då har jag myskväll med min lillasyrra. Vi kollar på filmerna Tretton och Sex and the City 2, käkar godis och pratar. Riktigt mys med andra ord! :) Sen så gick vi och sov.

Lördag: Går upp efter åtta, gör mig iordning och sen sticker jag till jobbet. Först var det lugnt och skönt på jobbet, men sen så brakade det löst ett litet tag! Men jag hade ugnarna och allt flöt ändå på ganska så bra :)
Sen när jkag slutade så åkte jag raka vägen hem och hade myskväll med mig själv och mina hundar. Tog det piano hela kvällen eftersom jag var trött efter jobb och sen skulle jag ändå vara fyllechaffis. Vilket jag var, så kom inte i säng förens ganska så sent.

Söndag: Vaknar upp innan åtta och försöker verkligen göra mig iordning innan jobbet. Men det går inte! Har legat vaken halva natten med frossa och har vart nära på att spy flera gånger. Sen mår jag kalas ialla på morgonen med. Så jag ringer till min chef och berättar hur det ligger till och hon tycker att jag ska vara hemma. Jag går och lägger mig med en gång och sover fram till klockan tre. Så tja, det var väl min dag det. Förutom att vi var och käka då. Men de gjorde nästan mer skada än nytta. För jag mår verkligen bajs nu :(

Imorgon är jag iallafall ledig och ska till veterinären igen. Men då ska Harry faktiskt börja med sin Rehab! Så det ska bli kul :) Annars vetetusan vad som händer imorgon?

Nu ska jag iallafall lägga mig och glo på en rulle med syrran tror jag!

Ha en trevlig kväll, för det kommer inte jag ha! :P

/ emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0