Times will change, and so will I ...

Var ett tag sedan jag skrev nu.
Har inte orkat, eller rättare sagt inte vetat vad jag ska skriva.
Men nu skriver jag iallafall..

Min Mormors begravning ägde rum i torsdags, jag hade sån ångest över den. Jag vill inte säga Hej då till henne än.Begravningen var så himla vacker rent ut sagt! Allt var så fint, kistan,blommorna, prästens tal och musiken som spelades. Dock var det ju så jävla hemskt. Grät så jag skakade, liksom alla andra.
Jobbigast var nog när dom spelade Cornelis Vreeswijk - Turistens klagan, för då dök alla minnen upp. När vi satt i hennes soffa och lyssnade på den låten och hon käkade ost och drack öl och jag käkade mina paprikamackor och fick ett glas öl (våran lilla hemlis), och sen kom jag och tänka på massa andra roliga saker som vi gjort tillsammans. Sen var de skit jobbigt när man skulle säga Adjö, innan dom sänkte ner kistan. Blä då bröt jag ihop igen...
Men begravningen var iallafall fin och jag tror hon är nöjd över hur fin den blev :)
Fast jag saknar henne så de gör ont i hjärtat. Tanken på att jag aldrig mer får se henne är det värsta, så fort jag kommer att tänka på det känns det som att jag får en sten över bröstet och inte kan andas...

Men men idag var iallafall vid hennes grav, satte dit 10 röda rosor och tände ljus hos henne och även hos Gammelmormor och Morfar :)
Sara följde även med och det kändes riktigt bra, vi sa inget under hela tiden vi var där utan bara var tysta och tänkte.
Efter vi vart där så gick vi ut och gick med hundarna i parken och pratade om allt möjligt. Det var jätte mysigt :)
Det tyckte nog både jag och hundarna.
Dessvärre spydde Harry ner min fina lilla bil totalt sen när vi åkte hem, han är nog rätt åksjuk av sig.

Och nu så hamnade jag här!
Ska jobba sen i kväll med Carro, hoppas på en lugn kväll :)
När jag jobbade i helgen så var det skit lugnt vilket var kanon gött. Jobbade även med Nicke och Fia, vilket gjorde det hela mycket bättre, eftersom vi har så jäkla kul ihop när vi jobbar!

Men men i veckan framöver är det bara jobb som gäller och sen ta det lugnt och träffa någon rolig människa kanske :) Vi får väl se hur det blir!


Dagens låt : R.E.M - Everybody hurts <---------

/ emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0