Vanity Fair

Hej. . .
Sitter och lyssnar på musik, pratar med folk och snokar runt lite..

Idag har jag kört två gånger inne i Jönköping, övade på vänstersväng vid trafikljus, regeler och rondeller typ.
Fan, jag var riktigt käss idag. Var inte min dag alls, var inte sugen på att köra bil överhuvudtaget. Men men, det går nog bättre imorgon förhoppningsvis =)
Sen idag mellan mina körlektioner hade jag mer än en timmes "rast", så jag drog till Mcdonalds och tog en kaffe med kanelbulle och läste tidningen. Kände mig så mobbad, var bara jag och några kostymklädda snubbar som käkade frukost... Sen påväg till körskolan gick jag förbi en Thai affär, gick in och kikade lite och handlade Mentos från Thailand och sen typ torkad och saltad Mango. Haha mangon var fan det vidrigaste jag har smakat och det luktade typ dödråtta, men Mentosarna däremot var fan dom godaste jag har ätit!
Ska dit imorgon med och handla varenda paket, haha! :D

Igår fick jag bilder på Balders nya syskon från Anette, så himla fina var dom! Både ljusa och svart/vita. :) Ingen bruning dock..Vilket nog var tur.
Fast en av dom var faktiskt väldigt lik Balder, bara det att den var mycket ljusare. Annars hade som samma teckning i ansiktet och så hade den en vitsvanstipp precis som Balder hade.
Måste erkänna att det var lite jobbigare att se bilderna än vad jag trott att det skulle vara, väckte mycket tankar, men självklart var det samtidigt kul att få se dom! :)
Saknar Balder.
Har inte insett än att jag aldrig mer kommer att få se honom, när jag försöker intala mig det vill jag bara skrika. Så det är bäst att låta mitt hjärta, min hjärna och min själ tro att han och jag kommer att ses igen..
Pussar iallafall bilden på honom godnatt varje kväll innan jag somnar. Hoppas han märker att jag gör det och att jag tänker på honom.
Blä, vill inte bli känslosam nu..

Håller förövrigt på att läsa en bok som heter Vanity Fair, har den filmen sedan tidigare men ville gärna försöka mig på att läsa boken på engelska. Och den är faktiskt rikigt bra, har knappt hunnit halvvägs och jag har redan insätt att boken är 50 gånger bättre än filmen. Men det brukar ju i och för sig vara så.
Idag när jag läste på i boken så hittade jag en väldigt bra stycke som jag gillade, och jag tänker citera det hela, för det är så himla sant! ;
"You will notice that Miss Rebecca Sharp was not a kind, forgiving person. She said that all the world treated her badly. But the world treats people as they deserve to be treated. The world is a mirror. If you look angrily at it, it will look angrily back at you. If you laugh at it, and with it, it is a warm, kind companion."

/emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0