Love is blind,

Jag har insett att nästan allt som skrivits om kärlek är sant.
Shakespear sa: "Resor leder till kärleksmöten."
Vilken märkvärdig tanke!
Personligen har jag ingen erfaranhet av något sådant.
Men det hade säkert shakespear..

Jag tänker mer på kärleken än vad man borde.
Jag är ständigt fascinerad av dess kraft att ändra och definera våra liv.
Det var även Shakespear som sa: "Kärleken är blind."
Det är något som jag vet är sant.
Försomliga, helt oförklarligt, falnar kärleken.
För andra är den helt enkelt förlorad.. Men återigen, kärleken kan också hittas!
Om så bara för en kväll.
Så finns det en annan slags kärlek, den grymmaste sorten. Den som nästan dödar sina offer.
Den kallas obesvarad kärlek. På den är jag expert.

De flesta kärleksberättelser handlar om folk som blir kära i varandra. Men resten av oss?
Hur är det med våra berättelser? Vi som blir kära på egen hand. Vi är offer i en ensidig kärleksaffär.
Vi är dom som förbannas av de älskade. Vi är dom oälskade. Dom skadade som står upp. Dom handikappade utan handikapparkering.

Jag är en sådan person.                                                     



        
                                                                                                       
                    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0