skönhetsideal..

God kväll! *tänk dig att jag säger det med en sån där sjukt underbar röst, lite kvinnlig whiskyröst liksom. Som många berättare på ljudböcker och kvällsradiopratare har.*

Sitter här och har precis sett första halvan av Harry Potter och Halv blodsprinsen, helt okej hittills faktiskt! :)
Ska dock kolla på fortsättningen imorgon, så jag har nått att kolla på imorgonbitti när Harry har väckt mig, den morgon pigge jäveln ^^
Harry ligger förövrigt här jämte mig och stönar,snarkar och sparkar i sömnen - precis som matte gör när hon sover ^^

Idag har jag vart ledig. Sååå sjukt gött har det vart! Efter 6 jävla dagars hårdarbete.
Men imorgon kör jag på igen, tis- fredag. Bad om att få vara ledig lördag och söndag med.
Jag fick det, hur gött som helst!  :)
Idag på min lediga dag har jag bara tagit det lugnt och sen varit ute och njutit med hundarna i det fina svenska augustivädret. Sen har jag även vart i stan och shoppat lite. Blev faktiskt en del inhandlat, lite smink och kläder och sådär :)

Påtal om ingenting.
Någonting av det äckligaste jag vet, ja det är typ perverst i mina ögon. Det är fan såna mammor  som låter sina små döttrar tävla i skönhetstävlingar. Dom spökar ut som i smink, värsta frisyrerna, badkläder, klänningar och hej o hå!
Alltså det känns som om det ligger något undermedvetet i det där, typ att mammorna gör det för sin egen skull. Att dom vill bli bekräftade på något sätt. Eller jag vet inte.
Men det är sjukt iallafall. Låt barnen vara barn. Låt dom slippa skönhetsidealet några år till iallafall.
PUNKT!

Nej nu ska jag försöka sova.
Mina linser har torkat ihop, vilket gör att jag måste blinka hela tiden, vilket gör att min blåtira gör ont.
Så God natt! :)

Nattens låt : My valentine - Timo Räisänen <------------

/ emma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0