Home in shitlake!

Hej!
Sitter här och lyssnar på musik och pratar lite med Kajsa. Kom precis hem från brukshundsklubben med Balder. Det gick sådär idag faktiskt, han var rätt okoncentrerad och hetsig av sig. Fast när vi fick pröva på agilityhinder så gick det jätte bra och han tyckte det var kanon kul! :)
Ska nog gå en kurs i agility i vår, får se hur det kommer att utvecklas. Han kanske kommer hata det eller kanske bli så bra att man kan tävla i det. Hoppas! ^^

Idag åkte jag hem till Mullsjö tidigt, orkade inte gå veckan ut. Kan inte sova på nätterna för min hosta och ville vara hemma lite.Jag trodde tåget skulle vara rätt folktomt, men det var rätt fullt och så kom det på 2 han-hundar med, WIHO!
Den ena satte sig i fel vagn men den andra kom ju på i samma som den jag och Balder satt i. En kvinna med en riktigt bråksugen hane. Men det gick bra, vi båda löste situationen jätte bra så vi slapp bråk. Skönt med människor som vet hur det är med bråksugna hanhundar. Hatar verkligen sånna som inte förstår sig på detta, det ligger i deras natur att vara aggresiv mot andra hanhundar, visst vissa klarar ju av att få bort den från sina hundar-vilket är kanon bra, verkligen!
Men andra, typ marioteten får inte det. Som jag. Men så är det och den är sån hunden är liksom. Men men . .

Sen när jag vart hemma en stund så tog jag med mig Dino upp till Isabelle dels för att jag vill umgås lite med han med och dels för att jag inte litar ett dugg på Balder när det gäller barn.
Isabelle hade precis sålt Diezel så Hessa fick duga att leka med och det gick jätte bra. Dino blev rätt småkåt på henne om man säger så, haha!
Jag och Isabelle däremot drack kaffe och pratade skit och sen var vi ute och gick med hundarna och Ellie i vagnen, det var skönt i det fina vädret vi fick idag :)

Mjaa . .  Imorgon ska jag upp tidigt och städa huset lite och tvätta, bäst att passa på att göra det när man ändå är hemma liksom :) Sen ska jag nog upp till Isabelle med, man saknar ju henne i skolan. Så man får umgås så mycket som möjligt med henne när båda kan.

Nu ska jag käka glass :D



Tänk alla famnar jag lämnat - av längtan till dig.
För jag trodde att du fanns och väntade mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0