Hemsk dröm . .

Hejsan hej!
Har sovit hemma inatt, var på brukshundsklubben igår med Balder och det gick jätte bra! :D Han var dragig och rätt jobbig, men det var bara för att han ville hälsa på hundarna,men det får dom inte göra. Dom ska liksom inte tro att varje gång dom kommer dit ska det bli leka istället för att arbeta istället.Men iallafall. Först kom vi dit då och satt inne med alla hundarna och pratade om vad vi hade förförväntningar och lite om vad vi hade läst i boken som vi fick. Blev ju lite högljudt om man säger så,speciellt eftersom vi hade en schäfer där inne. Och alla som har träffat en schäfer vet ju vad dom kan ge ifrån sig för ljud,haha.
Men sen skulle vi iallafall gå ut och göra små träningsuppgifter,dessvärre så regnade det som as men det brydde sig inte nån hund om förutom en liten papillon, han fick sitta innanför husses jacka.
Först skulle vi göra en lugnande övning-gick hyffsat bra, sen skulle vi göra en kontakövning-gick jätte bra och sen en övning där ledarna skulle först hälsa på mig och sen på min hund- det gick bra med, han var jätte snäll.
Sen skulle vi in igen och fika och prata lite om hur vårt schema och såg ut och då hälsade Balder på två män där inne helt självmant och jätte snällt! Jag blev så jävla glad då, han hatar ju typ de flesta killarna, men då var han jätte duktig! :D Dessvärre morrade han på en kursdeltagares barn, inte så kul kanske, men iallafall. Men annars så gjorde han inga utfall eller nått, utan var rätt hyffsat lugn, men han visste ju att mamma hade leverpastej i belöningspåsen :)
Eftersom kursen slutade 20.15 så orkade jag inte åka hem till tenhult, låg i soffan och kollade på project runway och sen sov jag i min STORA och MJUKA vattensäng, helt underbart var det! :D
Dock drömde jag hemsk mardröm, vill bara glömma den, så skriver inget om den!

Nu ska jag bara plugga lite och sen vid 16.20 ska jag ta bussen till stan och sen ta nån annan buss till tenhult, så ska jag plugga med Naimi i kväll. Måste ju se hennes valp med, hon fick hem en liten Jackrussel tik igår :)
Fan alla skaffar valpar och bebisar, så man blir ju lite smått sugen på att skaffa själv. Meeeen, det har jag inte tid för, men sugen blir man ju! :)

Helgen . .  Tänkte festa lite i helgen, men orkar inte. Så ska ta det lugnt, men ska in till stan på lördag morgon och handla en present till Erica, hon fyller ju 14 då, den lilla bajsungen.



Im back in squere number one, again. .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0